Sunday, March 14, 2010

AYAM PUNYA CERITA


gambo menunjukkan seekor ayam yg telah mogok menjadi ayam dah telah bekerja sendiri sebagai posmen di padang pasir gurun sahara. hasil siasatan menunjukkan iannya berlaku disebabkan dialog di bawah yg berlaku pada beberapa tempoh hari yg lalu. hasil mogok ini menyebabkan ramai ayam² yg bekerja di sekitar KFC, mcD, brickfields menukar profesion mereka sebagai ejen insurans, penganalisis saham, kude dan sebagainya.

DIALOG 1

AYAM : aku sedih lahhh weiii...

LEMBU: pahe mu? (sambil mengunyah sireh)

AYAM : yelah manusia nie. ari² ambik telo aku. aku xdpt pong nk tgok waris aku nnt. umur aku pong makin meningkat. nk gak aku tgok ade yg menyambung tradisi aku sebagai mak ayam coming soon....

LEMBU: (amboii, ckp omputeh?) alaahhhh too je? nk ikot kan, masalah aku lg sedih...

AYAM : apo masalah ko plak?

LEMBU: yelahhh... setiap hari manusia minum susu aku. tp xde sorang pong yg panggil aku MAK!

AYAM : errr......


DIALOG 2

KAMBING: ko nie pahal mengotor sangat yam?

AYAM : nape pulakkkk? (sedang mkn NANDO's)

KAMBING: yelahhh, memanjang aku tgok ko nie berkaki ayam je, xpenah nmpk ko pkai selipar ke, crocs ke. pastu bile cacing msuk kaki, g mkn plak cacing too! haishhh... dah r tulisan burok mcm cakar ayam!

AYAM : elehhh! ckp org. ko pong same?

KAMBING: ape plak dgn aku?

AYAM : ko too harap je janggut pnjg. alim lah konon. tapi TELO nmpk gak. bg tunjuk kat khayalak ramai plak too. blahhh lahhh...

KAMBING: heee~ (sedang senyum kambing)


1 comment: